fredag den 14. august 2020

Frankrig2020 Dag 9

 14.08.20 Ville-sur-Auzon

Jeg var oppe hen ad halv 8. Klokken 9 var jeg klar til en mindre cykeltur, og AM på vej op. Jeg sagde, at jeg regnede med 1½ tim. Bare at køre de 11 km til Bedoin og tilbage tager godt en time. Jeg kørte først mod Flassan og drejede så mod Mormorion – troede jeg, men den store vej, jeg så kom ud på, viste sig at gå tilbage mod Ville-sur-Auzon. Så kom jeg i tanker om, at jeg jo havde kortet med – i telefonen altså. Vendte rundt og kørte op til en vej til Mormorion.

Det er klogt at køre med hjælm - både af den ene og den anden grund

Fortsatte ad den vej vi kørte på forleden mod St. Pierre de Vassole. Den der går op over en højderyg. Til sidst i mindste gear, men så gik det også nedad i et rygende tempo. Og vejen var af ringe kvalitet. Jeg sad og klamrede mig til styret. Og så dukkede et skarpt sving lidt uventet op. Jeg så for mit indre, hvordan rytterne i Tour’en, når de får bremset for sent, ender med at stå ude i vejsiden, fordi de ikke kan bremse kraftigt og styre samtidig – i bedste fald. Der er også dem, der tager den ud over en skrænt….

Så nåede jeg da toppen

Der var nu ingen skrænt her og jeg nåede nok ned i fart til at styre igennem, men det er godt til lige at skærpe opmærksomheden.

Endte med at køre mod Bedoin og dreje fra mod Mormorion, og siden viste det sig at være hurtigst at tage hovedvejen til Ville-sur-Auzon.

Hus billigt til salg - naturskønne omgivelser - kræver en kærlig hånd

Var lige forbi bageren efter et baguette. Nåede lige at stoppe op i døren og tænke: Pokkers, jeg har glemt masken. Men der var en i lommen også på disse bukser.

Var hjemme 10.45.

AM bandede over at have fået besked fra Udbetaling Danmark om ny e-post ang. boligstøtte. Og nu kunne hun ikke komme ind og læse den, fordi hun ikke huskede log-ind’et til NEM-ID og den lille bog, hvor det står, har hun ikke fået med.

Vi har snakket om den bog MANGE gange allerede. Jeg var HELT sikker på, at den var med. Men jeg kunne ikke huske, hvor den blev anbragt. Kufferten var gennemsøgt mange gange. Så fik jeg en ny ide. Det ville være logisk, hvis den var blevet anbragt i den grå ”rejse”taske, hun tager med ind undervejs herned. Den var ikke i sidelommen, hvor jeg syntes den burde være, med sørme, om ikke jeg fandt den på bunden af tasken. Hurra….

Jeg ved ikke, om nogle af jer ved, hvad der foregår i Udbetaling Danmark, men det er efter min mening ikke for hvide mennesker. Det sker, at jeg får meddelelse om for meget eller for lidt i pension men for AM er det REGLEN, at de har givet hende for meget i boligstøtte, så hun skal betale tilbage. Og måneden efter kan hun så få udbetalt det, hun har fået for lidt. Og de påstår, de bygger det på tal fra skat. Og hendes indtægter ændrer sig jo ikke…. Det virker dybt godnat.

Jeg har lige læst op på Corona tallene her i Frankrig. Vaucluse ligger godt midt i feltet. Departementet Bouches-de-Rhone lige syd for os, er et af de hotteste steder i øjeblikket, 53,7 smittede pr. 100.000 indb. i den sidste uge. Kun overgået af Paris. Her i Vaucluse er der 15,9. Så vi holder os her i nabolaget. Det er omkring det samme som København og Gentofte.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar