torsdag den 2. september 2021

Frankrig 2021 Dag 1

 AXXE Motel, Kassel 02.09.21

Jeg vågnede 20 min før uret i morges, hvilket vil sige 6.40. Havde ikke lavet nogen plan for morgenen. AM's kuffert og min kuffert var pakkede og skulle bare lukkes. Vores rejsetasker til turen var også klar, bare toilettaskerne skulle pakkes færdigt.

Og så alt det andet som køletasken, men jeg vidste, hvad der skulle i den.

AM startede dagen med et: "Jeg ville ønske vi ikke skulle af sted...." Men det skal man ikke tage sig af, selv om jeg nåede at tænke: "Det bliver lange 14 dage... Hvad laver jeg egentlig her?

Det er som om hun lige skal løbes i gang om morgenen - og det skal helst ikke være for tidligt - eller gå for hurtigt, som det må i dag.

De kommer for at lave den endelige installation af det nye fibernet en af dagene, så en nøgle blev i går givet til naboen, der klarer resten. Men der skulle lige gøres plads ovre i hjørnet i stuen....

Ikke desto mindre var vi klar til at køre næsten en halv time før tid. Jeg har været med til at pakke det hele, så forhåbentlig har jeg styr på det hele - det er ligesom hvad der kræves, og det er jeg klar til.

Det eneste jeg på forhånd ved mangler, er det, jeg glemte at få med fra Bornholm, og det er det gode gamle Michellin kort nr.81. Det tror jeg ikke Google kan erstatte, men satellit mode skal lige forsøges. Jeg tror nu ikke stigningerne kan ses.

Det ser ud til, at vi kan nå en tidligere færge.... Jeg erfarer dog, at man ikke kan tjekke ind i de automatiske båse før tid. "Du har ikke booket til denne færge, vil du købe en ny billet?" Nej gu vil jeg ej - og jeg må bakke ud igen. En bil der er på vej bagfra finder hurtigt en anden bås.

Ovre hos damen, bliver vi sendt i venterækken, men der er ingen problemer, vi kommer med.

Det har været BLIKSTILLE indtil nu, og overfarten kan ikke mærkes. Er det et SKIB vi er på?

Det går planmæssigt fremad. Det går i stå ved et vejarbejde, der skulle lægge 15 min til køretiden, men vi har ikke travlt.

Det er som om tyskerne er kommet til at køre pænere. De eneste rigtig vilde kørsler ser vi efter et langt vejarbejde, hvor alle har måtte holde sig på 80. Da det så er overstået, SÅ bliver der givet los....

Uden nogle problemer når vi frem til motellet. Jeg har haft en forestilling om at det var sådan i amerikansk stil, hvor man kører hen og holder udenfor værelset. Vi skal bo på 4.sal. Eller det vælger vi, da der skulle være roligere end på 3.


AXXE Motel Kassel

Desværre er "der Fahrstuhl kaput". Jeg har en voldsom trang til at spørge, hvor længe det har stået på? Jeg tænker svaret vil være: "Det var før min tid...."

Der er ingen wi-fi og hårtørrer. Og heller ingen Hotel manual med flugtveje og den slags. Men ellers er værelset fint. Vi har endda balcon!!!


Man kan vælge at se til den ene side.... hvor naturen er blevet bearbejdet...


...eller til den anden, hvor den stadig findes i en lidt mere uberørt udgave

Damen i receptionen havde sagt, at man kunne spise i restauranten kl. 18.30. Meget præcis tidsangivelse?

Vi mødte op til tiden. Intet tegn på liv. Kun burger udsalget, der lå henne til højre havde gang i forretningen, folk kom for at tage med hjem. Efter par minutter over dukkede der pludselig en lille inder op bag skranken og vi gik nærmere. Det var indrettet som et cafeteria, hvor man kunne gå rundt og tage, hvad man ville have fra utallige montrer. Der var bare ikke noget. Kun drikkevarerne var linet op. Henne hos inderen kunne man så vælge mellem 5-7 forskellige ting. Vi valgte to forskellige snitzler.

De fik først et minut i frituren. Og så nogle minutter på hver side på panden. Endelig to skefulde sovs alt efter hvilken slags man havde bestilt. Jeg fik ingen sovs, kun en skive citron ovenpå. Det var "Wiener Art". AM fik sovs. Det var sigøjner udgaven. Og endelig pommes, der havde ligget i en anden friturekoger.

Fritterne var overraskende gode. Jeg tror ikke, jeg har fået bedre nogen sinde. Slet ikke bløde og slaskede, men sprøde som de skal være. Måtte nu hen til ham igen for at få noget salt. I sidste øjeblik, for nu lukkede biksen.

Sådan minimerer man udgifterne.

580 km





 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar