fredag den 10. september 2021

Frankrig 2021 Dag 9

 Besancon 10.09.21

Startede dagen med at gå ned til bilen inden jeg havde sat mine linser i. Som ventet kunne instruktionsbogens forklaring ikke bruges direkte. Der var noget, der skulle nærstuderes. Efter en rum tid gik det op for mig, hvordan det fungerede - og så gik det ret let - og vupti, havde jeg pæren i hånden.

Så kunne vi ellers gå i gang med at pakke det sidste. Kom af sted 11.15. Jeg havde forstået så meget af monsieur Franck's forklaring, at der lå nogle værksteder på vejen mod Seguret, og den mente jeg at kende.

Ganske rigtigt dukkede der et værksted op. "Avez Vous une ampoule comme ca?" Han tog den nærmere i øjesyn. Det er til en Skoda, tilføjede jeg. Det mente han, og forsvandt ud på lageret. Lidt efter dukkede han op med den ønskede pære og sagde et eller andet. Slog op i en stor håndskrevet bog, der åbenbart var prislisten. Huit euro.

Kort efter var pæren på plads og lyste!!!

Da vi havde kørt 5 minutter, var der noget, der ulmede i underbevidstheden. Jeg kunne ikke huske at have sat gummibeskyttelsen, der holder vand og andet ude, på igen.

Ganske rigtigt. Den lå pænt på karosseriet under klappen, hvor jeg havde lagt den. Så blev missionen da endelig fuldført.

Der var megen trafik på "Solens motorvej". Men folk var flinke til at holde sig omkring de anbefalede 110 km/t, så det gled lige så stille.

Først efter vi havde drejet fra før Lyon var der kø omkring nogle indfletninger.

Vi tankede ved Poulet de Bresse og jeg tjekkede Google Maps for muligheder. Den havde et kortere men tidsmæssigt lidt længere forslag, som jeg tænkte, jeg ville tage, hvis der tydeligt stod Poligny på afkørslen.

Det gjorde der, og vi kom ud på en N93, der skulle føre til Besancon. Her oplever man Jura bjergene bedre - med små landsbyer med 50 km/t med mellemrum. Mere anstrengende at køre her, men også meget smukkere...

Ved Besancon satte jeg frk. Google på og endnu en gang blev vi vejledt rundt i Besancon til vi ikke anede, hvad der var op eller ned. Kun at hotellet ikke var det ønskede. Hotel Ibis Centre Ville og ikke Hotel Ibis la City. Jeg havde taget Google's forslag og ikke lagt mærke til forskellen,

På'n igen. Jeg glemte vist at sige, at trafikken her klokken henad 18 fredag var intens. Det tog vel omkring en time at blive gelejdet til Hotellet, eller de to hoteller, skulle jeg vel sige. Endnu en tur over floden fik os til det rigtige. Der var vel højst en km imellem dem.


Så var vi her igen



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar