tirsdag den 7. september 2021

Frankrig 2021 Dag 6

 Malaucene 07.09.21

De har sådan nogle høje hovedpuder, sa jeg har forsøgt, at sove uden, som jeg gjorde tidligere. Men det har ikke været nogen succes. Nu tog jeg så og proppede puden i betrækket og - sov meget bedre. AM havde også sovet godt, selv om jeg nu kommer iu tanker om, at hun på et tidspunkt hev i mig og sagde: "Han er der!". Det var heldigvis gået i glemmebogen, og jeg valgte ikke at tage spørgsmålet om at køre hjem straks op.


Morgenens fund talte jeg ikke højt om - den blev bare ekspederet ud

Hun har senere i løbet af dagen sagt, at hun ville ønske vi skulle hjem i morgen, men synes at have indstillet sig på de dage, der nu er tilbage.

Jeg kørte for første gang en tur på raceren. Bare 10 km. En lille rundtur til hovedvejen, så mod Vaison, dreje fra mod Entrechaux og endelig tage den lille vej tilbage mod Malaucene. Hun havde låst døren, da jeg kørte, og var selvfølgelig på badeværelset, da jeg kom tilbage, så jeg måtte tilbringe 20 min på trappen....

Nå, vi kørte til marked i Vaison som aftalt ved 10-tiden. Der var straks tydeligt, at højsæsonen var ovre. Nok var der mange mennesker. men ikke så mange. Og det var til at finde en parkeringsplads.

Det er de samme ting de sælger år efter år, men vores behov ændrer sig. I år købte jeg to flotte viskestykker. Med Mt.Ventoux som motiv selvfølgelig.


Indtryk fra markedet - man er så vant til mundbind, at det ikke mere står der, når man går ind

Havde en hyggelig formiddag med at trave rundt og kigge. Belært af erfaringen startede vi med at bestille en stegt kylling og kartofler til afhentning kl. 12 ved en bod. Så mens vi sad med kaffen og spiste noget, jeg ikke vidste jeg havde bestilt, gik jeg lige 5 minutter og hentede kyllingen.


Planche mixte

Eftermiddagen tilbragte vi ved pool'en. AM havde sit besvær med at komme i vandet. Der er ikke  nogen trappe, kun to store trin (50 cm). Det gjorde for ondt i knæene, til at hun kunne sætte sig ned på kanten til en start....

Sikke en forestilling. Burde forefindes på video. Men en snedigt udtænkt løsning, der involverede en drømmeseng virkede, og det var heldigvis lettere at komme op end i.

Spiste så kyllingen til aften med en Seguret rødvin til og tomatsalat af de tiloversblevne tomater fra turen, hvor af der heldigvis var nogle af Bents fremragende gourmet tomater.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar