søndag den 14. april 2024

Tyskland 2024 Dag 0

Jeg kalder det dag 0 for cykelturen er slet ikke begyndt endnu. I hvert fald ikke den officielle. 

Men bor man på Bornholm må man starte med at tage til Djævleøen for at kunne møde det officielle Danmark.

Er lige ankommet til færgen. Man har noget, som jeg opfatter som cykelindtjekning. Der er i hvert fald skilte med tekst på både dansk og tysk, om at man skal vente på personalet.

Ikke desto mindre er jeg de sidste 4 gange blevet kostet rundt. 

Første gang blev jeg sendt hen til bil tjekind'et (og der er ret langt).

Næste gang kørte jeg derover med det samme, blot for at blive sendt tilbage.

Tredje gang blev jeg bedt om at hente et boardingkort inde i billetsalget og endelig lykkedes det fjerde gang, at blive tjekket ind det officielle sted. Og han sagde, at det kunne de godt.

Så da manden begynder med at spørge efter boarding kort, bliver jeg lidt brysk, og siger, at nu er jeg blevet kostet rundt de sidste fire gange, og at jeg har fået at vide, at jeg kan blive tjekket ind dér. 

Det bliver jeg så også uden videre vrøvl.

Da jeg endelig når op på dæk 7 føler jeg mig fuldstændig udmattet. Det var også en hård tur. Og jeg trådte til.

Som jeg sidder her og skriver slår det mig: Jeg glemte regntøjet. Fandens også. Tænkte på det mange gange, men fik aldrig lagt det ind i bunken, der skulle pakkes.

Nå, det bliver vel heller ikke regnvejr. Ha, ha.

Efter en cappucino og et stykke gulerodskage går det bedre.


17 km

Ingen kommentarer:

Send en kommentar