torsdag den 19. januar 2017

Dag6


Torsdag 19.01.17

Jeg er vågen igen og skal tisse. Klokken viser sig at være 6. Det er mørkt endnu. Jeg går ind igen, men ligesom når jeg er på mine cykelture begynder gårsdagens hændelser og planer for de kommende dage at myldre frem i hovedet på mig, så jeg ligger kun og halvslumrer en rum tid. Så står jeg op. Klokken er blevet hen mod 8. Det ser ud til at blive en fin dag. Næsten ingen skyer og – frem for alt – ingen vind. Det må være i dag, vi skal ud i ørkenen. Må hellere lade batteriet op i det store kamera.

Jeg sidder et øjeblik på altanen med min ostemad og te, men det er lige køligt nok blot i en t-shirt. Halv 9 dukker AM op.

Inden så længe begiver vi os af sted. Ned til strandpromenaden og langs den. Til sidst når vi den yderste ende, hvor sandet for alvor tager over.
Tilbageblik fra hvor vi er kommet til


Det bliver hurtigt anstrengende at gå. Sandet er ret fint, så når man skal over klitterne, skrider man. Vi strider os langsomt gennem ørkensandet. Det er ufatteligt så få levende væsner man ser – bortset fra pensionister. Det gælder overalt også hjemme på altanen. Her i sandet, ser man spor efter nogle små dyr, firben eller lignende. De bevæger sig nok rundt om natten og tidligt om morgenen. Meget mere end 1 km bliver det vist ikke til, så lykkes det os at ramme en trappe op til promenaden.
Orker jeg snart mere?

Små mennesker i den STORE verden


Jeg kunne trave rundt her en halv dag, men det er ikke rigtig terræn for AM. Så vi traver den lange tur tilbage gennem byen. Jeg synes allerede, jeg er ved at kende den. Fra Jumbo Shopping er det ikke nødvendigt med den lille hjælper. Spiser Pizza på ”the Green Onion” som vi spiste på den allerførste dag. Der har de Pizza Napoletana – den med ansjoser og oliven.

En del af eftermiddagen bliver tilbragt ved pool’en. Jeg er i vandet – som den eneste af de tilstedeværende. Det er lige så koldt som sidst, men det skal bare overstås, så er det herligt.

Læser en bog jeg købte i lufthavnen: ”Danselærerens genkomst”. Jeg tror det er den eneste bog af Henning Mankell, jeg endnu ikke har læst. Den er udmærket.

Ved 4-tiden går solen væk, men der er allerede gået en sky for lidt inden. Så går vi op. Inden længe er det tid til en drink. Jeg tror, jeg skal i gang med et seriøst træningsprogram, når jeg en gang kommer hjem. Må snart se at få lejet en cykel.
Ca. 10.000 skridt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar