mandag den 23. januar 2017

Dag_10


Mandag 23.01.17

Klokken er halv ni. Der går en doven kat ved pool’en. Jeg var oppe at tisse kl. 5 og så lå jeg længe vågen bagefter. Ikke fordi der var noget der optog mine tanker specielt, men mere fordi jeg havde sovet 6 timer, hvad der sådan set er nok. Fyren på Flannagans Bar var stoppet for længst og der var ingen tyske eller finske damer til at holde mig vågen.

De er ved at rengøre pool’en. Bunden bliver åbenbart støvsuget. Hovedet sidder på en l-a-a-a-ng stang og først kunne jeg ikke se slangen, fordi den er blå ligesom bunden. I forhold til hvor mange der er i vandet er det et overvældende arbejde de udfører. Manden i den blå overall er nok varmemesteren. Han hilste pænt i elevatoren en dag og ser ud til mest at have det store overblik.

Vi besluttede at give stranden en ny chance i dag, hvis vejret er til det og det skal vist være tidligt, der er i hvert fald – bort set fra én lille vattot – skyfrit til den side, jeg kan se.

Så vi går til stranden. Der er vel ca. 500 m ned til strandpromenaden og så 100 m til venstre og ned ad en lang trappe, vel 20 m ned. Der er flere end forleden – var det i går? Det var det vist. Vi lægger os i noget der svarer til anden række fra vandet. Det blæser ind fra sydvest, så der er ingen ide i at lægge sig henne ved bølgebryderen. Det er fuldstændig som det kan være en sommerdag derhjemme. Ind i mellem lidt koldt, når solen går væk. Og koldt nok til at man ikke føler trang til at gå i vandet.

Jeg får læst en del i guide bogen, men det blæser yderligere op, så vi ender med at gå hjem efter 1½ tim. Det er også blevet frokost tid.
Vejen over til "den anden verden"


Bagefter skal AM vaske hår og det skal tørre, så jeg går ud for at undersøge området nord for motorvejen yderligere. Området hedder San Fernando og det er her de ”rigtige” mennesker bor. Der er en fin hovedgade og to store supermarkeder foruden Lidl. Længere oppe ligger boligkvartererne. Det er her vi skal over for at købe ind. Jeg synes også det ser ud til at priserne i restauranterne er lidt lavere. Under alle omstændigheder er det hovedsagelig spansk, der bliver talt her.
Her bor de lokale
Og her (begge taget direkte som panorama med min nye telefon)

Jeg er kun væk en god time, så går vi på indkøb. Vi vælger supermarkedet længst væk. Det er kæmpestort som dem vi kender fra Frankrig. Der er frisk fisk og slagter. Priserne er lavere, fx koster Faustino V rosado 4.33 mod 5.40 i det lokale. Vi køber både vin, kød, snacks, yogurt, chokolade, kaffe, te og cappucino-pulver.


Klokken er blevet 17.30 inden vi er hjemme. Det er snart tid til drinks og snacks.  Så nyder vi en simpel middag af pasta, salat, humus og noget, der vist egentlig er wienersnitzler. Ledsaget af Faustino’en. Desserten til te’en er desværre en skuffelse. Noget der uden på ligner chokoladekage, men inden i har nogle lag, der ikke kan gennembrydes af en teske. Nå, ned kommer det.

Skål i Faustino V

Vi har fået mod på en af turene igen. Nu hvor vi ved, at man skal regne med 2 timer til en lang salgstale for et eller andet uldprodukt. Om det er madrasser i samarbejde med et tysk firma som sidst, vides ikke. Men der findes mindst 3 konkurrerende firmaer, der alle laver ture til 10€ pr. næse. Ét af dem faktisk til 8 €, men det er ikke det vi skal med. Denne gang hedder det ”Skandinaviska”.


Så vækkeuret står til 6.50.

13466 skridt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar