torsdag den 22. august 2019

Nørre Lyngby 5

Vi har haft tændt op i brændeovnen 2 morgener. Der lå noget brænde, men det er normalt ikke noget, der indgår i lejemålet, så hvis vi vil kunne fortsætte med det, må vi selv købe brænde. Det kan man så til gengæld MANGE steder.

Der er også en varmepumpe, som jeg har haft tændt for en enkelt gang. Jeg syntes ikke funktionsmåden var helt gennemskuelig. Brænde ved man, hvad er.

En fyr der falder i ét med baggrunden

I dag skal Bent komme. Bent er en bekendt fra Køge. Han kommer i sin VW 1500 fra 1966. Jeg troede kun de fandtes med 1200 eller 1300 motor, men efter de folkevogne jeg har kendt, kom der altså en med 1500 motor.

Afprøvning af timerfunktion og min kameraholder - men hvad er det for en gammel mand der sidder dér

Vi kører til Superbrugsen, og denne gang husker jeg, at det er mig der skal betale, for det er mig, der har aktiveret vin-tilbudet i min app. Sidst kom vi til at betale fuld pris, fordi AM betalte.

Vi er også henne for at købe brænde. Jeg har kigget på et af stederne på mine løbeture. Koster tilsyneladende 25 kr, for en portion. Da vi holder der, og jeg skal til at betale, koster det 40 kr. Husker jeg forkert? Var det et andet sted? Vil ikke betale 40 kr, hvis man kan få det til 25. Så vi kommer ud på en længere tur. Finder et andet sted. De har også poser til 25 kr, men det er bare optændingspinde. Det rigtige brænde koster 40 kr. Det er også en stor pose, og det er åbenbart prisen her i området.

Der er mange grankogler i år - efter den tørre sommer sidste år

Så laver vi ikke så meget andet end at vente på Bent. Da klokken nærmer sig 16.30, synes jeg, jeg hører en folkevogn. Går ud til vejen og kigger.... Ingen VW. Ingenting. Og da, netop da jeg skal til at gå ind igen, kommer den røde boble rundt om hjørnet. Så hørte jeg rigtigt.

I går fik jeg den ide, at lave Spaghetti Carbonara. Jeg har vist prøvet en gang før for længe siden, men finder nu en opskrift på nettet, og det blev rigtig godt. Egentlig meget enkelt. Så det har jeg besluttet at lave igen i en dobbelt portion.

Vi får en drink, spiser og har det hyggeligt.

Spiller "Hvornår var det nu det var?", som hører til huset.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar