tirsdag den 20. august 2019

Nørre Lyngby 3

I dag var jeg ud at løbe. Der skulle være 4,5 km til Løkken. Jeg løb af vejen i modvinden. Det blæste ret kraftigt - sikkert normalt for stedet her, men noget anstrengende og løbe i den vind. I Løkken fandt jeg ned til stranden og løb ad den hjemad. Det var til gengæld herligt - med vinden i ryggen. Skulle bare holde udkik efter den nedskredne bunker. Måtte gå op ad trappen - og en stykke efter. Resultat: 9,2 km med et gennemsnit på 5:47 min/km. Meget tilfredsstillende.

Efter frokost satte vi os for at udforske området sydpå. Kunne ikke finde ned på stranden i Løkken, så vi fortsatte så meget langs vandet vi kunne og fandt så en nedkørsel ved Grønhøj. Her fra kørte vi vist hele vejen til Blokhus på stranden. Nu kører man jo ikke så hurtigt, så det tog sin tid.

Panorama fra stranden

I Blokhus gik vi lidt rundt. Var inde på turistkontoret, der var toilet og så kunne jeg imens spørge lidt. Den officielle strækning hvor man må køre på stranden er fra Rødhus i syd til Løkken i nord. Stykket fra Løkken til Nørre Lyngby hører ikke med. Jeg forstår det ikke. Når man KAN køre ned på stranden og der ikke står man ikke må, hvad er der så i vejen?


Med blikket rettet mod syd

Nå, vi fik en dejlig kop kaffe og en fremragende Mozart kage hos en bager med café og kørte så videre sydpå mod Rødhus inde i landet. Der havde vi problemer md at finde ned på stranden. Nu tror jeg, jeg har luret den. Hvis der står "Stranden" på et skilt, er det dér, og ikke bare et sted, hvor man kan bade eller nyde solen. Der var en hel del smukt blomstrende lyng her i området.

De berømte badehuse i Løkken


Med vind i håret

Kørte ad stranden tilbage til Blokhus. Nogle få steder er der små broer over vandløb, der løber ud i havet, men for det meste kører man bare over "vadestederne".

Vesterhavsbølger 

Den øde strækning nordpå fra Rødhus

På søndag vil denne strækning være afspærret. Der er Blokhus Fly-In og flyene lander på stranden. Der er også faldskærmsudspring. De tager dog forbehold for aflysning på grund af vejret. Nok meget klogt.

Tanken var nu at køre til Løkken og så tage stykket til Nørre Lyngby ad stranden. Da vi kom der ned, var det højvande. Der var rent ud sagt ikke meget strand at køre på, så det opgav jeg. Eller rettere: det fik jeg forbud mod. Så vi kørte bare hjem og jeg gik i gang med pizzaen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar