tirsdag den 27. august 2019

Nørre Lyngby 10

Det er VINDSTILLE her til morgen. Det er atter sommer i Nordjylland. Men der er ikke nogen steder, man kan sidde i morgensolen. Og græsset er for højt. Når duggen er faldet i nattens løb, bliver man plaskvåd om fødderne, hvis man går i det.

Min løbetur bliver forlænget lidt i dag. Har besluttet at løbe både frem og tilbage på stranden. Så først til Nørre Lyngby og ned på stranden. Så hele turen til Løkken, hvor jeg løber lidt længere og ser, der ligger fiskerbåde på stranden. Så hele vejen retur. 13,01 km. Jeg går op af den sidste stejle opkørsel fra stranden. Der er ikke mange på stranden endnu, selv om klokken er 10.

Fiskerbåde på stranden

Det skal være en rolig "hjemme dag". At fokusere på en edderkop i sit spind er ikke noget telefonen er glad for. Jeg må vist læse lidt om det kamera. Men en sommerfugl går det bedre med. Jeg har undret mig over, at man ikke så nogen admiraler i år, men den er tilsyneladende sent på sommeren. Ligesom citronsommerfuglen er blandt de tidligste. Her vrimler det med admiraler.

Admiral

Jeg er i vandet. Vidunderligt.

Lidt speciel vandmand - der er også nogle BLÅ

Vi er en tur i Brugsen.

Jeg tjekker om vi kan se Vuelta'en over nettet hos YouSee. Jo, sør'me. Og der er et HDMI kabel til en DVD-afspiller, som jeg kan bruge til den store computer, så det kan komme op på TV'et, som, selv om det ikke er stort, dog er den største skærm her i huset.

Vi ser bare de sidste 20 km, det er tydeligt, at det bliver en sprinter etape.

Fuglsang havde en dag i den prikkede bjergtrøje. Første etape var en holdtidskørsel og Astana vandt. Første mand over stregen fik den røde førertrøje, den yngste fik ungdomstrøjen og Fuglsang af en eller anden grund bjergtrøjen.


Eksperimenter med solnedgang

Vi sidder ude og spiser, og går senere en tur på stranden, mens solen er på vej ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar