søndag den 2. juni 2019

Baltikum2019 Dag 31

02.06.19 Finnlady, Østersøen vest for Bornholm

Jeg har hørt nogle tale om Champions League og bliver klar over, at det er i dag, at én af finalerne er. Det viser sig, at der ER TV i kahytten, så jeg får tændt 21.15 (vi har finsk tid her på færgen) i den tro, at kampen starter 20.15 centraleuropæisk tid.
Der er ingen kamp endnu, men de taler om den på CNN, så den skal nok komme. I mellemtiden ser jeg Franch Open på Eurosport. Den ene russer sover, den anden er gået.

På den måde går aftenen.... I anden halvleg dukker den 4. mulige gæst op, og slår den sidste køje ned, så jeg må flytte mig hen i den anden ende af sengen for at se skærmen. Chr. Eriksen og hans tropper mangler lige det sidste.... Ikke nogen ophidsende kamp.

Sover bagefter udmærket, selv om der snorkes i mol og i dur.

Da jeg kommer op, sidder min tyske bekendte og skriver, så jeg sætter mig hos ham med min morgenmad. Der bliver vi siddende og snakker hen over frokosten til ud på eftermiddagen. Undervejs snakker han om, at han kan se land fremme mod venstre. Det tvivler jeg på, men må dog indrømme, at jeg godt kan se lyset han snakker om.

Der er mange skibe i Østersøen

Da vi kigger på en lille oversigt over ruten, som ligger på skibet, er det gudhjælpemig Bornholm! Jeg har også netop fået signal på telefonen. 3DK. Jeg når endda at tjekke et sted i Sydsverige, som han taler om, og som jeg ALDRIG har hørt om: Kristianopel. Med en gammel bymur.
Det viser sig at være på højde med det sydlige Øland, og ikke der, hvor han pegede.
Det er en underlige fornemmelse, at mit hjem er lige der inde, og at jeg nu først skal langt væk for så at komme tilbage igen. Men det er ikke noget krydstogtskib - desværre.

Indsejlingen til Travemünde....

…. mn er tæt på land

0 km

Ingen kommentarer:

Send en kommentar